Islamska spletna stran

Iskreno kesanje od greha ali nevere

Iskreno kesanje od greha ali nevere

Kesanje (Tauba – توبة) pomeni “iskreno obračanje k Allahu”. Skesana oseba je tista, ki se odreče grehu in neveri, ter se obrne k Allahu s kesanjem.

Musliman se mora kesati in iskati Allahovo odpuščanje praktično na vseh stopnjah svojega življenja; saj je grešiti človeško. Od muslimana se zahteva, da se pokesa in prosi Allaha za odpuščanje vsakokrat, ko naredi greh.

Kakšni so pogoji iskrenega kesanja?

Da je kesanje za vse grehe, vključno z grehom nevere in Širka, veljavno in sprejeto pri Allahu, se morajo izpolniti številni pogoji, vključno z naslednjimi:

1. Takoj se odreči greha

Iskreno kesanje za greh z namerno željo, da se ga še naprej počne, ni veljavno in to se nikakor ne more zgoditi; če pa oseba zopet naredi greh, potem ko se je že iskreno pokesala zanj, bo njegovo prejšnje kesanje veljavno, vendar potrebuje novo kesanje in tako naprej.

2. Občutek globoke žalosti in obžalovanja, ker ga je zagrešil

Resnično kesanje se nikakor ne more zgoditi brez globokega obžalovanja, ker je storil ta greh. Oseba, ki govori o svojih preteklih grehih in se hvali, ker jih je storil, ni nikakor spokorjena, kakor je Poslanec ﷺ rekel:

النَّدَمُ تَوْبَةٌ

“Obžalovanje je kesanje.” (Sunan Ibn Madža: 4252)

3. Iskreno se odločiti, da ga ne zagreši nikoli več

Iskreno kesanje se nikakor ne more zgoditi, če spokorjenec namerava greh ponoviti.

Koraki do odločnosti

  • Odločiti se, da se greh ne ponovi v nobenih okoliščinah in preprekah, niti za trenutek, saj je Poslanec ﷺ rekel: “Kdor poseduje naslednje tri lastnosti, bo okusil sladkobo verovanja.” Od teh treh lastnosti je omenil “sovražiti vrnitev v nevero (Kufr), potem ko ga je Allah rešil pred njo, kakor bi sovražil biti vržen v ogenj”. (Sahih Al-Buhari: 21, Sahih Muslim: 43)
  • Izogibanje ljudem in mestom, ki zmanjšujejo njegovo verovanje in ga skušajo, da stori greh.
  • Neprestano prositi Allaha, naj ga obdrži na pravi poti, in držati se islama vse do smrti, v kakršnikoli obliki in jeziku.

Primeri iz Kur’ana in poslančeve Sunne vključujejo naslednje:

رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا

(Gospodar naš! Ne dopusti našim srcem, da zatavajo, zatem ko si nas že usmeril (na Pravo pot)). (Sura Ali-’Imran, 3:8)

يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلَى دِينِكَ

(O, Allah, Nadzornik src, naredi moje srce takšno, da se čvrsto drži Tvoje vere). (Sunan At-Tirmizi: 2140)

 

Mogoče vam bo všeč tudi