Embriologija v Kur’anu
Skupina arabskih učenjakov pod vodstvom Abdul-Medžida Ez-Zindanija je zbrala vse informacije iz Kur’ana in sunne, ki se tičejo embriologije, in jih prevedla v angleščino. Povedli so se za kur’anskim verzom:
فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِن كُنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ
»Zato vprašajte učene, če vi ne veste!«
(Al-Anbija, 7)
Zbrane in prevedene informacije iz Kur’ana in sunne so dane profesorju embriologije Keith Moore-u, in vodji oddelka za anatomijo na Univerzi v Torontu v Kanadi. Danes velja za enega od največjih strokovnjakov na področju embriologije. Od njega so zahtevali, da pokomentira gradivo, ki so mu ga dali. Po natančni analizi je prof. Moore rekel, da se informacije o embriologiji, ki so dane v Kur’anu in sunni, popolnoma ujemajo z najnovejšimi odkritji na področju embriologije ter da ni nobene kontradikcije med njimi. Dodal je še, da obstaja nekaj ajetov (verzov), o katerih ne more še nič povedati, ker sam še ni prišel do teh informacij, zato jih je potrebno preveriti. V zvezi s temi informacijami še ni obstajalo nobeno znanstveno besedilo ali študija. Eden od teh verzov glasi:
اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ ﴿١﴾ خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ
»Beri v imenu svojega Gospodarja, ki ustvarja, ustvarja človeka iz zarodka.«
(Al-Alaq, 1-2)
Arabska beseda »alaq« – pomeni zarodek, prav tako pomeni nekaj, kar se prisesa (kot pijavka). Dr. Keith Moore ni vedel, ali se zarodek obnaša oz. izgleda kot pijavka. Da bi to preveril, je začel proučevati zgodnejše stadije razvoja embria s pomočjo zelo močnega mikroskopa. Dobljene slike je primerjal z diagramom pijavke. Bil presenečen nad veliko podobnostjo! Tako je prišel do novih dejstev, do katerih so ga napotile informacije iz Kur’ana. Dr. Keith Moore je odgovoril na približno 80 vprašanj, ki so se nanašala na podatke, omenjene v Kur’anu in sunni, glede embria. Vsaka informacija iz Kur’ana in sunne se je popolnoma ujemala z najnovejšimi odkritji. Prof. Moore je rekel: »Če bi mi ta vprašanja postavili pred 30 leti, vam ne bi s takratnim znanjem in znanstvenimi dokazi mogel odgovoriti niti na polovico zastavljenih vprašanj.«
Na Sedmi medicinski konferenci v Dammamu v Savdski Arabiji, leta 1981, je dr. Moore rekel: »V veliko čast mi je bilo sodelovati v analizi kur’anskih verzov, ki govorijo o razvoju človeka. Zdaj mi je jasno, da so te informacije Muhammedu morale priti od Boga – Allaha, saj so bile vse omenjene informacije lahko potrjene šele veliko stoletij kasneje! To je meni zadovoljiv dokaz, da je bil Muhammed božji Poslanec!« Dr. Moore je pred tem napisal knjigo »Razvoj človeka«. Po prejetih informacijah iz Kur’ana je napisal tretjo dopolnjeno izdajo te knjige. Tega leta je dobila njegova knjiga nagrado za najboljšo medicinsko knjigo enega avtorja. Knjiga je prevedena v nekaj svetovnih jezikov in uporablja se kot učbenik v prvem letniku študija embriologije.
Dr. Joe Leig Simpson, načelnik ginekološkega oddelka na medicinski fakulteti Bailor v Houstonu, je izjavil: »Ti hadisi – Muhammedovi reki – niso mogli biti analizirani z vidika znanosti, ki jo je premoglo sedmo stoletje! Ne samo, da vera (islam) in znanost nista v konfliktu, vendar se je pokazalo, da vera (islam) lahko vodi znanost v nekaterih svojih tradicionalnih besedilih. V Kur’anu se nahajajo informacije, do katerih je prišla znanost mnogo kasneje, to je dokaz, da je Kur’an božja knjiga.«
TEKOČINA, KI SE PRETAKA MED HRBTENICO IN PRSNIM KOŠEM
فَلْيَنظُرِ الْإِنسَانُ مِمَّ خُلِقَ ﴿٥﴾ خُلِقَ مِن مَّاءٍ دَافِقٍ
»Naj človek pogleda iz česa je ustvarjen! Ustvarjen je iz tekočine, ki se odvrže, ki izhaja med hrbtenico in prsnim košem.«
(At-Tariq, 5-7)
V embriološkem obdobju razvoja se spolni organi moškega in ženske začno razvijati blizu hrbtenice oz. med hrbtenico ter enajstim in dvanajstim parom reber. Kasneje se ti premikajo: ženski reproduktivni organi se ustavijo pri karlici, medtem ko se moški spuščajo vse do rojstva, dokler ne pridejo do mošnje. Toda, tudi po rojstvu dobivajo ti organi živčne in hranilne potrebščine iz trebušne aorte, ki se nahaja med hrbtenico in prsnim košem. Limfna drenaža se prav tako vrača v omenjeni predel.
»NUTFA« – ZELO MAJHNA KOLIČINA TEKOČINE
Kur’an celo enajstkrat omenja, da se ljudje ustvarjajo iz »nutfe«, kar pomeni – najmanjša sestavina tekočine oziroma kapljica tekočine, ki ostane pri praznjenju posode. To se sicer omenja v suri Furkan, v 5. ajetu (verzu), in v suri Al-Mu’minun, v 13. ajetu (verzu). Znanost nam danes potrjuje, da je samo en spermatozoid od približno treh milijonov potreben za oploditev jajčne celice. To pomeni samo 0.000003% tekočine, ki se odvrže, je potrebna za oploditev.
»SULALA« -BISTVO TEKOČINE
ثُمَّ جَعَلَ نَسْلَهُ مِن سُلَالَةٍ مِّن مَّاءٍ مَّهِينٍ
»A potomstvo njegovo ustvarja iz kapljice bistva tekočine.«
(As-Sedžda, 8)
Arabska beseda »sulala« pomeni – bistvo – najboljši del neke celote. Danes vemo, da samo en spermatozoid od nekaj milijonov teh oplodi jajčno celico. Ta spermatozoid se v Kur’anu imenuje »sulala«.
»NUTFETUN EMŠADŽ« – TEKOČA ZMES
إِنَّا خَلَقْنَا الْإِنسَانَ مِن نُّطْفَةٍ أَمْشَاجٍ نَّبْتَلِيهِ فَجَعَلْنَاهُ سَمِيعًا بَصِيرًا
»Mi človeka iz zmesi semena ustvarjamo, da bi podvrgli skušnjavi, in naredili smo, da sliši in vidi!« (Al-Insan, 2)
Arabski izraz »nutfetun emšadž« pomeni tekoča zmes. Po nekaterih komentatorjih Kur’ana pomeni tekoča zmes zmešano moško in žensko spolno tekočino. Prav tako lahko pomeni ta izraz samo moško spolno tekočino, ki jo sestavlja nekaj sestavin. Torej »nutfetun emšadž« pomeni najmanjša količina moške in ženske spolne tekočine, ki jo obkroža določena tekočina.
DOLOČANJE SPOLA OTROKA
Spol otroka je odvisen od moške spolne celice in ne od ženske. Spol otroka je odvisen od tega, ali bo
- kromosom XX ali XY. Spol se določa na začetku, pri spajanju moške in ženske spolne celice. Če spermatozoid nosi kromosom X, bo otrok ženska, če pa nosi kromosom Y, bo otrok moški.
Allah pravi:
وَأَنَّهُ خَلَقَ الزَّوْجَيْنِ الذَّكَرَ وَالْأُنثَىٰ ﴿٤٥﴾ مِن نُّطْفَةٍ إِذَا تُمْنَىٰ
»In da je On Ustvaril par, moškega in žensko, iz kapljice semena, ki se izlije na svoje mesto.«
(An-Nedžm, 45-46)
Arabska beseda »nutfa« pomeni najmanjši sestavni element, »tumna« pa tisto, kar se odvrže. Zato »nutfa« pomeni spermatozoid, ker spermatozoidi odvržejo. V Indiji tašče krivijo snahe, če se jim rodipunčka, ker želijo fantke. Ko bi le vedele, da je moški tisti, ki povzroči, katerega spola bo otrok. Kur’an in moderna znanost dokazujeta, da moška semenska tekočina določa spol otroka.
FETUS JE ZAŠČITEN V TREH TEMAH
Vzvišeni Allah v Kur’anu pravi:
خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ ثُمَّ جَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَأَنزَلَ لَكُم مِّنَ الْأَنْعَامِ ثَمَانِيَةَ أَزْوَاجٍ ۚ يَخْلُقُكُمْ فِي بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ خَلْقًا مِّن بَعْدِ خَلْقٍ فِي ظُلُمَاتٍ ثَلَاثٍ ۚ ذَٰلِكُمُ اللَّـهُ رَبُّكُمْ لَهُ الْمُلْكُ ۖ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ فَأَنَّىٰ تُصْرَفُونَ
»On vas od enega človeka ustvarja – a od njega je družico njegovo ustvaril – in On vam je dal osem vrst živine, On vas ustvarja v notranjosti vaših mater, daje vam oblike, eden za drugim, v treh temah. No, to je Allah, vaš Gospodar, Njemu pripada oblast, ni Boga razen Njega, kam se torej obračate stran?« (Az-Zumer, 6)
Po profesorju Keithu Mooru so tri teme, o katerih govori Kur’an:
- prednji abdomenski zid pri materi
- maternična pregrada
- amnionska membrana
FAZE RAZVOJA EMBRIA
»Mi smo, zares, človeka od bistva zemlje ustvarili, nato ga kot kapljico semena na varno mesto dali, in potem kapljico semena v zarodek spremenili, nato od zarodka kepo mesa ustvarili, pa od kepe mesa, kosti ustvarili, a nato kosti z mesom prevlekli, in potem ga kot drugo bitje oživljamo – pa naj je Vzvišen Allah, Najlepši Stvarnik!«
(Al-Mu’minun, 12-14)
V tem verzu nam Allah pravi, da ustvarja človeka iz majhne količine tekočine, ki je postavljena na varno mesto, dobro pritrjena, kakor pomeni izraz »kararin mekin«. Maternica je dobro zaščitena s hrbtnimi mišicami, a embrio je še dodatno zaščiten z vodenjakom, ki vsebuje amniotsko tekočino. Zato pravimo, da je fetus pritrjen na varno mesto.
Ta majhna tekočina »nutfa« se kasneje razvije v »alaq«, kar pomeni nekaj, pijavki podobno, oz. nekaj, kar se pripne. Oba pomena sta popolnoma sprejemljiva, ker se fetus v zgodnjem obdobju pripne v maternico in ima obliko pijavke ter jemlje hranilne snovi iz materinega telesa, skozi placento, kakor pijavka, ki se pripne na človeško telo. Tretji pomen besede »alaq« pomeni zarodek oz. kepa mesa. Skozi to fazo, v tretjem in četrtem tednu nosečnosti, ko se kri zgosti, pa ima embrio obliko zarodka, vendar v obliki pijavke.
Primerjajte te informacije s človeškimi poskusi dognanja resnice glede embriologije:
- Ham in Leuwenhock sta bila prva znanstvenika, ki sta leta 1677 opazovala spermatozoid s pomočjo mikroskopa. Zaključila sta, da je spermatozoid miniaturno človeško bitje, ki se najprej razvija v maternici. To mnenje je znano kot »Teorija perforacije«;
- Drugi znanstveniki, med katerimi je bil De Graf, so videli, da je ženska spolna celica (jajčece) večja od moške, začeli so trditi, da je pravzaprav ona miniaturno človeško bitje;
- kasneje, v 18. stoletju, je Maupertius pripravil teorijo, ki razlaga udeležbo moškega in ženske v spočetju otroka.
»Alaq« prehaja v »mudgo«. »Mudga« je nekaj, kar lahko žveči inima zobce ali nekaj majhnega, kar selahko da v usta – kakor žvečilka. Oba pomena sta znanstveno pravilna. Prof. Keith Moore je vzel žvečilko, jo oblikoval v obliki fetusa in začel žvečiti, da bi dobil »mudgo«. Dobljeno obliko je primerjal s fotografijami fetusa v zgodnji fazi. Odtisi zob so spominjali na znamenja začetnega razvoja hrbtenice. Kasneje prehaja »mudga« v »izam« – kosti. Po tem se kosti oblagajo z mesom (»lahm«). Nato Allah ustvarja novo bitje.
Profesorja Marshala Johnsona (enega od ameriških znanstvenikov, ki je načelnik Oddelka za anatomijo in direktor Inštituta Daniel v bolnici Thomas Jefferson v Philadelphiji) so zaprosili, da komentira kur’anske verze, ki govorijo o embriologiji. Njegove prve besede so bile: »…to, kar Kur’an pravi o fazah razvoja embria, nikakor ne more biti slučajnost…« Ko so mu pripomnili, da je bil Kur’an objavljen pred 14 stoletji in da je mikroskop izumljen mnogo kasneje, se je prof. Johnson glasno nasmejal in dodal, da prvi mikroskop ni mogel povečati slike niti 10x ter da je bila dana slika nejasna.
Kasneje je izjavil: »Ne vidim nobenega konflikta pri dojemanju, da je bila božanska intervencija vpletena v Muhammedovo recitiranje Kur’ana.«
Dr. Moore meni, da je današnja klasifikacija faz pri razvoju embria, ki je sprejeta po svetu, težko razumljiva, saj so faze po numeričnem zaporedju: faza 1, faza 2, faza 3. Kur’anska klasifikacija temelji na logičnih (razumljivih) opisih v lahko prepoznavni formi, skozi katere gre embrio. Ti opisi se tičejo različnih faz, a znanstveno so popolnoma sprejemljivi in razumljivi. Faze embria so opisane v naslednjih kur’anskih verzih:
»Mar ni bil kapljica semena, ki se odvrže, nato zarodek kateremu On merila določi in skladno obliko mu naredi, in on iz njega dve vrste, moškega in žensko ustvari.« (Al-Kijame, 37-39)
»O človek, zakaj te zavaja to, da je tvoj Gospodar plemenit, ki te je ustvaril – pa naredil da si skladen in da si pokončen in kakršno obliko je hotel ti je dal?« (Al-Infitar, 6-9)
DELNO RAZVIT IN DELNO NERAZVIT EMBRIO
Če bi v fazi »mudga« pogledali embrio, bi videli, da so nekateri organi razviti, drugi pa še ne. Profesor Johnson: »Če bi govorili o embriu kot o nekom že razvitem, potem bi se to nanašalo na razvite dele. Če pa bi govorili o nedokončno razvitem embriu, potem bi se to nanašalo samo na tiste dele, ki še niso razviti.« Kako bomo poimenovali embrio: popolno ali nepopolno razvita oblika?
Ni boljšega opisa od tistega, ki ga je dal Kur’an v naslednjem verzu:
فَإِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن تُرَابٍ ثُمَّ مِن نُّطْفَةٍ ثُمَّ مِنْ عَلَقَةٍ ثُمَّ مِن مُّضْغَةٍ مُّخَلَّقَةٍ وَغَيْرِ مُخَلَّقَةٍ لِّنُبَيِّنَ لَكُمْ
»Mi vas ustvarjamo iz zemlje, nato iz kapljice semena, nato iz zarodka, nato iz kepe mesa, razvitega in nerazvitega, da bi vam pojasnili!«
(Al-Hadždž, 5)
Znanost pravi, da so v tej fazi embria neke celice diferencirane, druge še ne, nekateri organi so razviti, drugi še ne.