Islamska spletna stran

Kakšna je pravilna interpretacija tefwida?

Ko govorimo o verovanju v Allahova imena in Njegove popolne lastnosti, je pomembno poudariti nekaj pravil, katerih se je potrebno držati s ciljem, da bi dosegli pravoverno stališče.

Allah ima najlepša imena in popolne lastnosti. Vsa Njegova imena in lastnosti so edinstvene. Allah pravi:

لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ ۖ وَهُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ

“Njemu ni nič podobno. On je Vseslišni in Vsevidni.” (42:11)

Pravilno stališče glede verovanja v Allaha in vsa Njegova imena in lastnosti, ki so omenjena v Kur’anu ter tista o katerih nas je obvestil Allahov Poslanec (naj je Allahov mir in blagoslov z njim) – je brez kakršnegakoli tahrifa (spreminjanja njihovega pomena), brez ta’tila (zanikanja-negacije), brez tekjifa (izpraševanje o podrobnostih) in brez temsila (primerjave, razmišljanja o podobnosti z Njegovimi bitji).

Pravilno razumevanje tefwida glasi: potrditi besedilo ter pomen, ki izhaja iz tega besedila, istočasno pa prepustiti znanje o podrobnostih samo Allahu.

Napačno razumevanje tefwida glasi: potrditi besedilo, brez razumevanja njegovega pomena.

Allah pravi:

إِنَّ رَبَّكُمُ اللَّـهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَىٰ عَلَى الْعَرْشِ يُغْشِي اللَّيْلَ النَّهَارَ يَطْلُبُهُ حَثِيثًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالنُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ ۗ أَلَا لَهُ الْخَلْقُ وَالْأَمْرُ ۗ تَبَارَكَ اللَّـهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ

“Resnično, vaš Gospodar je tisti, ki je ustvaril nebesa in Zemljo v šestih dneh ter se nato vzdignil nad Arš (Allahov prestol). Z nočjo prekriva dan, noč pa hitro sledi dnevu. In Sonce, Mesec in zvezde so podrejeni njegovi zapovedi. Ustvarjanje, urejanje in razpolaganje pripadajo le Njemu. Slavljen naj je Allah, Gospodar vseh svetov.” (7:54)

Rekel je Imam Malik:

الاستواء معلوم والكيف مجهول والإيمان به واجب والسؤال عنه بدعة

“Vzdvigovanje je znano, podrobnosti pa neznane. Verovanje v to je obvezno, spraševati o tem pa novotarija.”

Rekel je Ibn Baz:

المفوضة قال أحمد فيهم : إنهم شر من الجهمية ، والتفويض أن يقول القائل : الله أعلم بمعناها فقط ، وهذا لا يجوز ; لأن معانيها معلومة عند العلماء . قال مالك رحمه الله : الاستواء معلوم والكيف مجهول

“Imam Ahmed je rekel v zvezi s tistimi, ki promovirajo (napačen) tefwid: ‘Oni so slabši od Džehmijjeh (zablojene sekte).’, (napačen) tefwid je takrat, ko nekdo reče: ‘Samo Allah ve, kaj to pomeni.’, takšna interpretacija pa ni dovoljena iz razloga, ker je pomen znan med učenjaki. Zato je tudi rekel Imam Malik: ‘Vzdvigovanje je znano, podrobnosti pa neznane.'”

Mogoče vam bo všeč tudi